Det kommer til at foregå virtuelt, når Esbjergs kommunes borgmester, Jesper Frost Rasmussen, Tønder Kommunes Henrik Frandsen og Erik Buhl fra Varde Kommune i dag mødes med transportudvalget.
Og dagsordenen ligger helt fast - de tre borgmestres ønske om en udbygning af strækningen A11, der løber fra grænsen og op langs den jyske vestkyst.
A11 er en trafikmæssig hovedåre for gods- og persontransport samt ikke mindst turismeindustrien, som de senere år har oplevet stor vækst. I 2018 havde de vestjyske kommuner således mere end 8 mio. overnatninger alene fra tyske og hollandske turister.
Men i takt med at strækningen bliver stadig mere brugt, så er en række udfordringer dukket op i forhold til de trafikale forhold på A11 - udfordringer der kun forventes at blive større de kommende år.
Samtidig har man på den tyske side af grænsen besluttet at udvide B5 på strækningen fra Tønning til Husum.
Dermed mangler der kun stykket fra Husum til grænsen, før den tyske opgradering af infrastrukturen fra Hamborg til Danmark via vadehavskysten er helt på plads, hvilket betyder yderligere pres på A11.
"Der investeres massivt i hele vores område som turismedestination, for eksempel Nationalpark Vadehavet, Tøndermarsk Initiativet, Tirpitz og Naturkraft. Det er der rigtig god grund til at glæde sig over. Men det betyder også, at satsningerne vil medføre en øget tilstrømning af turister og derved mere trafik på A11", fortæller Tønder Kommunes borgmester Henrik Frandsen.
Samtidig forventes en ny færgeforbindelse mellem Rømø-Sylt forventes også at medføre flere turister der tager turen forbi Danmark, og i alt forventes der en stigning i vestkystturismen på 40 procent frem mod 2025.
"Strækningen er ved at blive opgraderet omkring Ribe og regeringen lægger også op til, at en del mere skal opgraderes. Det er helt sikkert positivt, men for at opnå den fulde effekt af opgraderingerne så er resten af A11 nødt til at følge med, så ruten ikke blot sander til et andet sted. Det er afgørende med en solid samlet infrastruktur langs vestkysten hele vejen fra Hamburg", understreger Henrik Frandsen.
Tønders borgmester kvitterer for, at regeringen i sidste uge fremlagde sin plan for de kommende års udvikling af den samlede infrastruktur - et udspil, hvor de tre vestjyske kommuner dog ikke fyldte meget.
"Regeringens udspil er jo ikke skrevet i sten, men er et forhandlingsoplæg, som hele Folketinget skal ind over. Derfor er jeg glad for, at vi nu får lejlighed til at mødes med Transportudvalget i morgen, så vi kan få lejlighed til at uddybe problematikken omkring A11 overfor udvalgsmedlemmerne", fortæller Henrik Frandsen.
Mødet med Folketingets Transportudvalg afholdes i dag - tirsdag den 13.4 fra 15.30 til 16.