Du kan sende sikker elektronisk post til Tønder Kommune på flere måder. 

Send sikkert via Digital Post på borger.dk eller virk.dk

Når du sender en sikker mail til os som borger, bliver du bedt om at bruge NemID. På den måde er mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger, som for eksempel dit CPR-nummer.

Se borger.dks vejledning til hvordan man sender Digital Post

Når du sender en sikker mail til os på vegne af en virksomhed, vil du blive bedt om at bruge din medarbejdersignatur. På den måde er mailen sikker, og du kan skrive følsomme oplysninger.

Sikker post på den lidt mere avancerede måde - (mest for virksomheder)

Du skal enten have NemID eller have en anden digital signatur. Derefter skal du hente vores certifikat. Det skal bruges, for at mailen kan krypteres.

Installer Tønder sikkerpost certifikat som kontaktperson
(vCard) til Outlook og Outlook Espress

Installer Tønder sikkerpost certifikat
PEM encodet (til andre mailprogrammer)

Herefter kan du sende sikre meddelelser til adressen: sikkerpost@toender.dk 

Vigtigt: Du skal huske at signere og kryptere e-posten i dit mailprogram, ellers kan beskeden ikke godkendes af Tønder Kommune. Ikoner til kryptering og signering vil være synlig, når du åbner en ny meddelelse, hvis du har NemID eller en Digital Signatur.

Hvis du bruger webmail, for eksempel Hotmail eller Gmail, kan du ikke sende sikker e-mail på ovenstående måde.