Et nødkald er et hjælpemiddel, hvor du med et tryk på en knap kan komme i kontakt med Tønder Kommunes hjemmepleje og få hjælp i en nødsituation.

Retningslinjer

Kontakt

Det er visitationen, der vurderer om du kan få et nødkald.

Gå til Visitationen side her

Information om Nødkaldsordning i Tønder Kommune

Et nødkald er et hjælpemiddel, hvor du med et tryk på en knap kan komme i kontakt med hjemmeplejen.

Nødkald er ikke en erstatning for kaldet af akut hjælp 1-1-2.

Dit nødkald fungerer kun i hjemmet, og der må ikke være tilknyttet Voicemail til din telefon.

Nødkald bevilges som udgangspunkt som en midlertidig foranstaltning og efter en konkret individuel vurdering.

Hvis behovet for nødkald ikke længere er aktuelt, eller nødkaldet benyttes uhensigtsmæssigt, kan nødkaldet blive inddraget.

Hjælpemiddeldepotet opsætter nødkaldet snarest efter bevillingen eller efter aftale.

Læs mere om nødkaldsordning